BASEBAND Nedir ?

BASEBAND NEDİR?




Son birkaç yıl içerisinde önemli bir yükseliş gösteren ve hayatımızın her anında aktif olarak kullandığımız teknoloji, Kullanım sağlayan her insan tarafından hayatımıza yeni bilgiler yeni kelimeler katmaya devam ediyor. Şuan dünya devleri arasında yer alan bir şirket olan Apple başarısının büyük bir kısmını İphone cep telefonları için ürettiği özel yazılım İos’a borçlu olduğunu söylemeden geçmek haksızlık olur. İos yazılımı diğer cep telefonu yazılımlarına kıyasla kapalı kaynak kodlu bir yazılım olduğu için güvenliği diğer cep telefonlarına nazaran daha yüksektir. Ama bazı durumlarda Kişiler kendi kişisel cihazları üzerinde 3, şahıs ve şirketlere ait yazılımları ve yazılım yükleme araçlarını kullanarak İos yazılımının izin vermediği özellikleri kullanmak istemekte. Bu işlemleri yapabilmek içinde başta da söylediğim gibi hayatımıza giren bazı terimlere hâkim olmamız gerekiyor. Bunlar Baseband, Firmware, Cydia terimlerinin ne olduğunu bilmek kullanımını öğrenmek zararlarını bilmek gerekiyor.
Peki, baseband nedir?
Hayatımıza giren cihaz ve bu cihazları aktif olarak kullanan kişiler cihaz üzerinde bazı izin verilmeyen değişiklikler yapmak istediğinde. Baseband Kaydının yedeğini almadan bir değişiklik yaptıklarında, Geri dönüş şansları olmuyor. Baseband firmware yazılımı içerisinde ki, Cihazın sinyal aktarımı için gerekli olan donanımın çalışmasını sağlayan kodlardan oluşan bir dosyadır aslında. Cihazınızı hacklemeye karar verdiyseniz 3. Şirketlerin üretmiş olduğu birkaç yazılıma ihtiyacınız var Bu yazılımlar Tinyumbrella ve Cydia yazılımları. Tinyumbrella baseband kaydının alınmasını sağlar. Baseband kaydını İos cihazlar için (shsh.) dosyası olarak alabilirsiniz. Güncelleme ya da yazılım yükseltme yaptıktan sonra geri yükleme yapmak gerekiyor. Bu arada belirtmek gerekiyor baseband sürümü Android ve İos yazılımı kullanan cihazlarda hayati bir önem taşıyor. Özellikle yurtdışından gelen ve ülkemizde tek operatör üzerinden kaydedilen ve sadece o tek hatla çalışan cihazlar için çok daha önemli. Biraz işin detayına indiğim için, daha basit yolla baseband nedir sorusunun cevabını söyle açıklayabilirim.






Baseband nedir? Kullandığınız mobil cihazın,  Gsm operatörleriyle iletişimi baseband sağlar demek mümkün. Yurtdışından getirdiğiniz ve bir operatör üzerinden kaydettirdiğiniz cihaza bir güncelleme geldiğinde eğer baseband kaydının yedeğini almadan güncelleme yaparsanız güncelleme yaptıktan sonra cihazınız şebeke yok hatası verecektir. Bu işlem size yeni bir külfet ve tekrar kayıt ücreti olarak geri döner. Ben sadece telefonumu kullanırım bu işlere girmem uğraşmam diyorsanız eğer. Telefonunuza gelen güncellemeyi gerçekleştirmeden önce işin erbabına başvurmanızı tafsiye ederim. Aksi halde cihazınız çöpe dönebilir. 
Yazi gerçekten bilgilendirici olmuş öncelikle bunun için teşekkürler.

Sorum ise daha dogrusu benim sorunum iphone43,2 a4 rev cihazımı öfkeyle yere vurdum ekranı parcalandı kasası yamuldu daha sonra ekran ve kasa temin edip telefonu cihazı tekrar topladım ve actım fakat sürekli şebeke arıyor serviz yok diyor ve wifi hiç bir ağı görmüyor telefonun anten kısmını kontrol ettim ve sorunsuz baglantılar ve anten başka anakartta çalısıyor anten baglandıgı jakın yanındaki küçük mavi drençe benzeyen şey yerinde telefonu ilk açtıgımda sim kilidini girince o aşamada kalıyordu
sonra kilidi olmayan sim ile denedim açıldı saat ve tarih 1970 lerdeydi manuel olarak güncel yaptım bu aşamadan sonra sim kilidinide acmaya başladı telefonun hakkında kısmında modernfirware imei numarası filan hepsi yazıyor benim sorunum baseband kaynaklımı yoksa başka alanlaramı yönelmeliyim
merhaba,

benim iphone 6 cihazım yurtdışı cihazı ancak ımeı no su pasaport kayıtlı. telefonumda baseband sorunu yaşıyorum. Bir telefoncuya verdim 100 TL karşığında yaparım ancak garantisi yok daha sonra tekrar olabilir dedi. yapıldıktan 2 gün sonra tekrar aynı duruma döndü. Ne yapabilirim kurtarmak için?
3